FAQ

info

Våra vanligaste frågor

  • När du som privatperson köper våra tjänster kan du utnyttja det så kallade RUT-skatteavdraget. Då betalar du endast halva priset. (Alla priser på vår hemsida är efter att RUT-avdraget är gjort.)
  • Vi hanterar din skattereduktion direkt med Skatteverket. Du behöver alltså inte göra någonting. Smidigt och enkelt för dig som kund.
  • Avdraget är en skattesubvention för hushållsnära tjänster, som innebär att du kan få avdrag på maximalt 75 000 kronor per år. Max avdrag totalt för rot och rut-avdrag tillsammans är dock fortfarande 75 000 kr per år, max avdrag för bara rot är 50 000 kr per år.
  • Det kan hända att vi gör fel men då vill vi ha en chans att få rätta till det så att du blir nöjd. Vi vill att du kontaktar oss inom 48 timmar efter städtillfället om du inte är nöjd av någon anledning. Bifoga gärna foton om möjligt.

  • Vid godkänd reklamation så åtgärdas bristerna kostnadsfritt inom två arbetsdagar.

  • Vi har självklart en ansvarsförsäkring som gäller när vi städar hos er. Därför kan ni känna er trygga om olyckan mot förmodan skulle vara framme.
  • Vi har ingen bindningstid.
  • Ja, det är inga som helst problem.
  • Vi städar under möbler, sängar och alla ytor vi kommer åt och flyttar inte på möbler då det kan repa golv eller skada möbler.
  • För att vår personal ska kunna komma in behöver antingen någon öppna åt dem eller så behöver de nycklar. Ifall du själv eller någon annan inte kan vara på plats vid den angivna tiden, kan du komma in med nycklar till vårt kontor.
  • Avbokning sker genom att du kontaktar oss via telefon eller mail 24 timmar innan städtjänsten. Om avbokning inte görs 24 timmar innan städtillfället kommer hela kostnaden för städtjänsten att debiteras.
  • Ni kontaktar oss genom att fylla i kontaktformuläret som ni hittar här! Kontakta oss eller boka städning så kontaktar vi er innom 24 timmar.
  • Ni kan också ringa vår kundtjänst på telefonnummer 072 83 02 535.
  • Efter godkänd besiktning av städningen skickar vi faktura till er mail. Företag har 14 dagar på sig att betala och privatpersoner har 10 dagar på sig att betala.
  • Varje gång vi anställer någon har vi personliga intervjuer och begär dessutom utdrag från polisens belastningsregister.

Stolt partner till Offerta.